måndag 2 februari 2009

Liten latinskola

Det fungerade att länka...som jag skrev om tidigare!
Så jag är på så gott humör och ingen har vaknat än så jag skriver väl lite till då....
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var jag på Panduro och fyndade vackra latinska väggord.Men en del av orden visste jag inte vad de betydde så jag tänkte detta måste jag ju kolla upp!

Åter igen nätet e ju fantastiskt!

Så här kommer en liten latinskola..

Ubi bene ibi patria- Där jag har det bra,där är mitt fosterland

Crea diem-Skapa dagen

Amor vincit omnia-Kärleken övervinner allt

Carpe diem-Fånga dagen

Post nubila phoebus-Efter regn(moln) kommer solsken

När jag sen tittade så står det så fint på baksidan av förpakningen!!Ja ja så noga hadde ju inte jag tittat. Nu vet jag ialla fall vad alla orden betyder om någon frågar!!
Kram till er alla!

1 kommentar:

Vit Gladiolus sa...

Åhhh tack för denna trevliga skola...hi hi
:)
Kraaaaam