lördag 21 mars 2009

Oh vad jag e glad!

För några dagar sedan läste jag på en blogg (Förlåt jag har glömmt villken om du skulle läsa detta!) om ett par fantastiskt söta gummistövlar!

Och tänkte då att sådana vill jag ha!

Så jag ringde snabbt till min mamma och frågade om hon kunde kolla om det fanns några kvar. Det e Kappahl som har dom.....jag trodde inte att de hadde sådana saker men jodå!

Och visst, vad hadde min gulliga mamma fixat igår GUMMISTÖVLARNA!!

Sen fick jag de söta trädgårdshandskarna av min syster. Oh så snygg jag ska bli när jag e ute och jobbar i trädgården!!

Tusen tack ni e för goa båda två!!

Jag fick en fråga om villken påskmarknad vi skulle vara med på och det är en marknad 4-5 April i Höganäs (Utanför Helsingborg) som heter Kullapåsk.

Det e första gången vi ska vara med men det verkade jättemysigt så det ser jag verkligen fram emot!

Ute i högerspalten finns en länk gå gärna in och titta!

Nä kära vänner nu ska jag gå och fixa för kvällens fest, vi ska ha middag för 16 personer så det ska bli jättetrevligt!

Och kanske om jag hinner så ska jag och mina nya gummistövlar gå ut en runda i trädgården! Oh vad jag är glad för dom känner jag!

Önskar er alla en trevlig helg!

Kramis Jenny

6 kommentarer:

Lykkeliam sa...

Stövlarna är verkligen söta. Såna vill jag oxå ha.
Jag såg i nån trädgårdstidning ett par snygga snickarbyxor som man har mär man påtar i trädgården...dom var mkt tjusiga...man måste ju vara rätt klädd för stunden.

Kul att ni ska ställa ut på marknad. Får se om man har vägarna förbi!

Ha det gott!

Guttemamma sa...

Skjønner godt at du ble glad for de, kjempesøte!! Jeg har rosa crocs og rosa hagehansker...naboen ler av meg når jeg jobber i hagen..
Du, jeg bor ikke i Oslo, men på et lite sted ca 4mil syd for Oslo!
En perle i Oslfjoreden...
Ha en fin fest i kveld!!
Lørdagsklem

Fröken Fräken sa...

Stövlarna är väldigt söta, fast jag satsar nog på några söta snadaler istället! Jag blir inte kvitt känslan av nedhasade sockar bakom hälen som är förknippad med att ha gummistövlar. Fast dessa kanske är bättre än de man hade i sin ungdom?!

Blev inte så många fynd på loppisen. Mest bara litterära fynd! Men då får man en anledning till att rensa och städa ändå :-)

Vardagens guldkorn sa...

Superfina stövlar! Konstigt det där... att det känns roligare att rensa ogräs med fina stövlar och handskar =0) Fick ett par superfina arbetsbyxor av maken förra sommaren i jeanstyg med massa bra fickor och hälla för sekatören. Det var tom. broderier på dom! En ren fröjd att jobba iträdgården, jag känner mig så proffsig! Bara snön kunde tina bort helt nu... Ha en bra vecka!
/ Linda

Lilla huset på prärien sa...

Vilka fina gummistövlar du har fått! Nu är du fix och färdig inför trädgårdssäsongen då :)

Kullapåsk... jasså minsann, dit kanske jag ska en sväng. Då ska jag hålla utkik efter dig :)

Kram Jenny

Vikeskärs hem och vardag sa...

Vilka söta gummistövlar :) Kapp ahl trodde jag inte hade dem. Ha det gott, kram