tisdag 5 maj 2009

Tillbaka igen!


Ja det blev ett litet ofrivilligt avbrott här på bloggen......vi har haft kräksjukan här hemma och så har jag en otrolig allergi så det har inte funnits så mycket ork och tid över för något bloggande.

Men nu hoppas jag att vi fått tillbaka krafterna så att det kan bli lite ordning igen!!

Det där med allergin är ju trist för när våren kommer så vill man ju bara vara ute och njuta men det går ju inte när allt bara svullnar upp,kliar och rinner...så jag tycker faktiskt att det är lite skönt nu när det regnar.....

Oj vad det blev negativt.......nä nu har vi varit det färdigt!

Jag har just tagit ett beslut att jag ska vara tjänstledig från jobbet i sex månader och vara hemma med lilleman tills att han är ett och ett halvt (Har norsk mammapeng så jag får bara vara hemma ett år....)!

Det känns som ett fantastiskt beslut men det är ju inte lika roligt för ekonomin!!

Men som ni vet så älskar jag ju att pyssla och gör massor av kort, tavlor,smycken m.m så nu funderar jag på om jag ska våga satsa lite på detta,kanske något här på nätet nu när jag ska vara hemma..........

Många frågor våga eller inte våga.......

Men vad har jag att förlora? Är det någon där ute som har tips och ideer så tages det tacksamt emot!!

PS.Tack mamma för de vackra rosorna!

Massor av kramar Jenny

5 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Men vad kul att du funderar på att satsa på det du är bra på. Jag har själv funderingar på att satsa på en liten bod med inredningsdetaljer. Man ska ju våga här i livet = )...

Reportaget kommer nog ut om ett år, men är inte sålt till någon tidning än.

Ha det bra!
Kram l-l

Tulipa sa...

Hej!
Tack för ditt besök!

Du undrade över våra öppettider...
Vi har öppet mån-fre 9.30-17.30 och lördagar 9.30-13.00.

Kommer att ha semesterstängt vecka 29,30,31,32 jösses, det lät som att jag skulle vara ledig hela sommaren...!
Vi har alltid stängt fyra veckor på sommaren för att återhämta krafterna. Jag kan inte vara ledig någon annan tid på året heller. Här på landet är det bäst med sommarstängning.

Lycka till med vad du än beslutar, bara man tror riktigt mycket på sina sak och känner att man har en bra idè så brukar det lyckas. Och att var envis och beredd att kämpa massor.

Ha det så bra!

Kram!

Fotballmamma sa...

håper formen er bedre..allergi her også! ):
Jeg brukte billigste spraymaling på boks. kjøpt hos europris..vet ikke om dere har den butikken i sverige?

Guttemamma sa...

Han har sukket lenge...,men plusteslig sa han stopp:-)
Jeg støtter deg veldig i valget du har tatt, har vært hjemme 2år hver med de to minste og jobbet bare tre dager i uken da eldstemann var ett år. Du kommer aldri til å angre...og er det ikke deilig når valget er tatt!!
Klem

Vardagens guldkorn sa...

Hoppas ni mår bättre nu!. Ett bra beslut att vara hemma, den tiden kommer inte igen men visst kan det bli tungt ekonomiskt. Tur att du är kreativ och duktig och kan tjäna pengar på ditt intresse =0) Lycka till! Kram Linda