tisdag 14 april 2009

Nu väntar vi!

Vår lille 6 åring har fått ett växthus av mormor så han ville så gärna att vi skulle plantera lite så det har vi nu gjort!
Oh det är så härligt och göra sådana saker tillsammans!

Vad skulle vi nu välja för frön?

Det blev Solrosor,Luktärter och sommaraster.

Så här fint är växthuset och det står nu så fint på Hugos rum och han ska passa på och se hur det växer!


Ja så nu är det ju bara att vänta och se hur det frodas och växer!
Annars måste jag säga att det är ganska skönt med vardag och rutiner igen fast att hela familjen var trötta i morse.
Men det är ju så härligt med detta underbara väder vi har man blir ju lite piggare av det!
Kram till er alla!
Jenny

10 kommentarer:

Guttemamma sa...

Veldig glad for at du vil linke meg, gjør det samme med deg!! Har jo en svensk liste jeg vet du:-)
Ha en flott dag, herlig med planting da!!
Klem

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ja, det tror jag också. Är man medveten om vad man vill med livet så strävar man nog dit omedvetet. Man dras ju till det man mår bra av. Jaa, länka på, jag blir jätte glad. =) Vad kul med planteringar, det är himla kul att odla. Jag har också odlat luktärter som lite kaxigt börjat sticka upp ur jorden.
Mina solrosfrön ända från Frankrike väntar dock på att få hamna i en kruka. Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ja, jag ser det, hmm, jag ska kolla upp det. Tror att det kan ha att göra med min stora bloggbild.. Jag återkommer... Blir det något problem för dig förresten? =) Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ja, jag ser det, så ska det inte behöva vara.. Men andra har hela mitt bloggnamn på sina listor. Hmm. Jag ska prova lägga till mig själv och se hur det ser ut..jag återkommer igen..haha. Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej igen! Nu har jag testat att lägga till mig själv och det funkade jätte bra. På layoutsidan valde jag "länklista" som gadget. Skriver jag in namnet på bloggen "Mitt hem och jag" och sedan http://mitthemochjag.blogspot.com så blir det helt korrekt. Är det så du har gjort också? Kramis Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej! Aaa men gud så skönt att det löste sig. =) Nu ska jag röja upp lite här hemma så att jag kan lägga mig och läsa min bok som belöning sen. Hihi. Trevlig kväll! Kram Madeleine

Vit som snö sa...

Vad mysigt att trilla in på din kreativa blogg! Så mycket fint du har och gör! Fina kort, vackra ägg o inte minst planteringen med sonen, sånt älskar jag!
O dina gummistövlar är ljuvliga! Tittar gärna vidare här!
Kram Cilla

Ekebo sa...

Hej där! Kul att du tittade in hos mig. Fin blogg du har. Trevligt med lite planteringar hoppas det blir många fina växter. Ha det så gott! Kram Malin

Vikeskärs hem och vardag sa...

Oj ni hade att välja på när ni skulle så :) Det enda jag har sått i år är lavendel som står i kylen för tillgfället :D
Ha en bra dag, kram Annika

Fotballmamma sa...

Kjempekoselig at du vil linke til meg!(:
Så spennede med veksthus..!
Ønsker deg en riktig god helg!