måndag 26 januari 2009

Handgjort papper!

Ja något som jag tycker är jättekul är att göra papper. Det är en hobby som min syster har lärt mig och det är verkligen ett jätteroligt material att jobba med!


Pappret som vi gör använder vi till att dekorera kort och tavlor med. Pappret färgar vi med allt som naturen har och erbjuda.....tex.blåbär,gräs och höstlöv ja här är det bara fantasin som sätter begränsningar!

Tänkte att jag skulle visa några tavlor idag.....






Dessa två är gjorda på canvas ram och här har vi färgat med bl.a höstlöv och sen dekorerat med olika hjärtan!!













Ja och så här kan det se ut mot en brun bakgrund!!Här är det dekorerat med sötvattenspärlor,spets och rostigt hjärta.
Det är det som är så härligt med pappret att det går att passa ihopa med det mesta och kontrasten blir så bra!!

Ha det så bra! Kram Jenny

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Roligt med lite pyssel! Försökte mig på papperstillverkningen en gång, men det blev lite väl slabbigt.. ;-)
Ja, om man inte känner personen eller inte har haft någon längre kontakt genom varandras bloggar kan det ju vara bra att tala om att man länkar till den andres blogg. Men det är väl ingen regel direkt! ;-) Vikitgare är det väl med att respektera andras foton och idéer, attt om man vill låna foto tex fråga om det först.

Välkommen in i bloggvärlden!

Vitt och nött sa...

hej!

vilka fint pyssel du gjort! Å kul å göra eget papper!

ha de gott!
kram

Vit Gladiolus sa...

Tack så hjärtligt för kommentaren på min blogg!!

Vilka fina tavlor du gjort, jag blir med sugen att prova, nu ska jag kika runt lite och jag kommer garenterat tillbaka!!
Kram på dig