fredag 15 maj 2009

Årets första betong gjutning!

För några dagar sedan fick jag äntligen lite tid över för att gå ut och gjuta lite och nu är det klart så att ni kan få se!





Jag provade för första gången att gjuta i en gammal sockerkaksform och så här blev det!

Grannen kom förbi när jag var ute och tog loss formarna och hon såg frågande ut och undrade vad jag skulle ha den till......Så här kanske.......



Eller bara så här i en rabatt.....



Några hjärtan blir det alltid det kan man ju inte ha för många av och det behövs ju till alla tavlorna!



En annan variant av fågelbad eller varför inte en kruka att plantera taklökar i.......

Men det här är väl bara så häftigt!! Nu ska jag inte ta den här äran för det är ju kära syster yster som varit i gång! Får jag presentera....
Duken som aldrig flyger iväg!



Hi hi jag tycker at den är så fin och dekorativ! Nu kallar min kära dax att åka iväg och hämta mat! Vi lyxar lite det är ju trots allt fredag!

Kram till er alla och trevlig helg!

3 kommentarer:

Guttemamma sa...

Så superfine disse betong sakene dine altså!!! Her er det duket for melodifestival/grand prix i morgen og nasjonaldag på søndag!! HA e fin helg,klem fra Anette

Vardagens guldkorn sa...

Ja visst är det kul när det blir dax att plocka fram betongsäcken igen =0) Fina saker du visar , vilken fin duk, hur har hon gjort den? Det vore något på utebordet
=0)
Må så gott! Kram Linda

Guttemamma sa...

Bare innom for å høre om alt er bra med deg og ønske deg en fortsatt god sommer!!
Klem fra Anette